eFront Pro – tre funktioner i ett

eFront_final_logo_2400dpi

Se till att din talang växer och frodas

Öka ditt företags värde med en plattform i världsklass – eFront PRO.
Få det bästa av två världar – ett kapabelt eLearning system i kombination med starka kompetens-utvecklande funktioner. Ett program som organiserar och strukturerar information och kunskap. Den hjälper dig med administration, genomförande och uppföljning av utbildning. Vårt program heter eFront Pro och är en av de internationellt sett mest uppskattade lärplattformarna.

 

Hur utvecklar man människan i företaget?

Medarbetarna är företagets mest värdefulla tillgång. De är inte ett hjälpmedel för att producera, utan det är de som avgör om företaget är framgångsrikt eller inte. Många internationella studier visar att en effektiv hantering av människor och deras kompetens är företagets viktigaste framgångsfaktor.

eFrontPRO ger dig en komplett lösning för att hantera företagets viktigaste resurs: medarbetarna.

eFrontPRO är tre funktioner i ett

  • KOMPETENSVERKTYG
  • LÄRPLATTFORM
  • FÖRFATTARVERKTYG för eLearning. Och det kan kommunicera med de flesta andra system.

eFrontPRO är en helhetslösning för moderna företag, där du kan hantera hela företagets kompetens-utveckling på ett enkelt och effektivt sätt. eFront används av företag och organisationer runt om i världen, som Fujitsu, Lenzing Fibres, St1, Honeywell, Panasonic, Schneider Electric och VAPA.

Creando Capture är en del i utbildningsbolaget Creando Training. Vi finns på två orter i Sverige och lägger alla våra resurser på att hitta smarta lösningar.

Vi jobbar med eFront som kompetensverktyg och lärplattform.

Att se varje uppdrag som en möjlighet att utvecklas är smart. Att arbeta i nätverk med  skickliga IT-pedagoger som i kombination med vår processtekniska kunskap kan ta fram professionell och funktionell e-utbildning för ditt företaginom varje område är också smart.

När vi fått ett uppdrag är vårt fokus att kunden ska nå verklig nytta av det vi levererar.

Sedan starten 2010 har vi genom att hålla fast vid vår idé att leverera ett bra system vuxit steg för steg. Några exempel är:

– Vi har levererat kompetensbevakningssystem till St1 Refinery som gör att de har full koll på alla kravkurser.

– Vi har även levererat en komplett lärplattform till Apptus, där dom kan genomföra utbildningar internt och externt.

– Vi har utbildat flera hundra nya operatörer och drifttekniker i olika yrkeshögskolor där ämnen som energiteknik, processteknik, underhållsteknik och reglerteknik behandlats på ett tillgängligt och verklighetsförankrat vis både i kurslokal och på distans.

Kundens vinst är ett mål, vår vinst ett medel.

”Drivkraften i mitt företagande är viljan att utveckla och skapa. Jag tycker det är oerhört roligt att utveckla utbildningsmaterial, organisera utbildningar och hjälpa elever eller kursdeltagare till nya insikter och nya kunskaper. Men det absolut bästa är när det jag levererar verkligen gör nytta. Företaget blir mer effektivt, personen blir kunnigare och trivs bättre på sin arbetsplats eller omställningsprocessen blir mindre smärtsam.

Kanske är det barnet i mig som inte riktigt har släppt taget än: skaparglädjen och behovet att få beröm för att man gjort något riktigt bra. Det kan tyckas naivt, men jag tror att som drivkraft för ett tjänsteföretag är det alldeles utmärkta egenskaper om det sätts in i ett professionellt sammanhang.Och det är det som är min avsikt med Creando Training. Att skapa ett utbildningsföretag där utveckling ständigt är närvarande och där barnets törstande efter beröm mognat till ett kvalitetstänkande: ett utbildningsföretag med en ständig strävan efter förbättringar.”

I Creandos värld gäller att:

Kvalitet är måttstocken vi mäter oss med

Vinst är medlen vi behöver för att utveckla utbildningar och utbildningsmaterial.

Tillfreds är första steget mot nedförsbacken.

Vi som arbetar på Creando Capture har roligt tillsammans. Vår förhoppning är att våra kunder känner av den glädjen också. Vi njuter av att göra vårt jobb bra. Och det engagemang som Creando har gentemot uppdrag och kunder bottnar helt enkelt i medarbetarnas inställning till utmaningar, utveckling och utbildning.

Bo Smeder / Grundare

Kundens vinst är ett mål, vår vinst ett medel.

”Drivkraften i mitt företagande är viljan att utveckla och skapa. Jag tycker det är oerhört roligt att utveckla utbildningsmaterial, organisera utbildningar och hjälpa elever eller kursdeltagare till nya insikter och nya kunskaper. Men det absolut bästa är när det jag levererar verkligen gör nytta. Företaget blir mer effektivt, personen blir kunnigare och trivs bättre på sin arbetsplats eller omställningsprocessen blir mindre smärtsam.

Kanske är det barnet i mig som inte riktigt har släppt taget än: skaparglädjen och behovet att få beröm för att man gjort något riktigt bra. Det kan tyckas naivt, men jag tror att som drivkraft för ett tjänsteföretag är det alldeles utmärkta egenskaper om det sätts in i ett professionellt sammanhang.Och det är det som är min avsikt med Creando Training. Att skapa ett utbildningsföretag där utveckling ständigt är närvarande och där barnets törstande efter beröm mognat till ett kvalitetstänkande: ett utbildningsföretag med en ständig strävan efter förbättringar.”

I Creandos värld gäller att:

Kvalitet är måttstocken vi mäter oss med

Vinst är medlen vi behöver för att utveckla utbildningar och utbildningsmaterial.

Tillfreds är första steget mot nedförsbacken.